Pierwsza pilarka łańcuchowa skonstruowana przez Andreasa Stihla powstała w roku 1926 – zgodnie ze swoją wizją chciał „ułatwić ludziom pracę i obcowanie z naturą”. Od 1971 roku STIHL jest najlepiej sprzedającą się na świecie marką wśród pilarek. Od momentu powstania firmy STIHL z jednoosobowego zakładu pracy stał się koncernem o międzynarodowym zasięgu wytwarzającym nie tylko pilarki łańcuchowe, ale również wiele innych urządzeń. W poszczególnych częściach poznacie bogatą historię przedsiębiorstwa. W części trzeciej opowiemy o latach 1970-1995.
Produkcja i sprzedaż we własnym zakresie
Pod koniec lat 60-tych Andreas Stihl ze względów zdrowotnych stopniowo wycofywał się z firmy. Jego syn, Hans Peter Stihl oficjalnie przejął stery w roku 1971. On i jego siostra Eva działali wg określonej strategii: samodzielnie podjąć się dystrybucji towarów.
Zgodnie z motto „samodzielnie produkować i sprzedawać” powstały fabryki produkcyjne oraz spółki dystrybucyjne zarówno w kraju i za granicą. Wizja przedsiębiorczości rodzeństwa i trzymanie się strategii sprzedaży poprzez spółki dystrybucyjne opłaciły się. Od 1971 roku STIHL jest najlepiej sprzedającą się pilarką na świecie.
W miarę wzrostu popytu i zainteresowania produktami STIHL powstawały nowe zakłady produkcyjne w Brazylii, Szwajcarii i USA. Powstała również własna odlewania magnezu. Dzięki temu firma mogła wytwarzać najważniejsze komponenty produkowanych urządzeń we własnym zakresie, co skutkowało niższymi kosztami produkcji. Dzięki globalnej sieci produkcji STIHL stał się globalnym graczem nie rezygnując przy tym ze struktur rodzinnych.

Utworzenie spółki produkcyjnej i usługowej w Brazylii w roku 1973 początkiem sieci produkcji i dystrybucji o światowym zasięgu.
Wraz z dalszym rozwojem wzrastała również jakość: Inżynierowie konsekwentnie optymalizowali wydajność sprzętu i pracowali nad bezpieczeństwem produktów, komfortem obsługi oraz nad redukcją emisji spalin.
Dystrybucja poprzez sieć dealerską
Ogniwem łączącym firmę z klientami byli przeszkoleni i autoryzowani dealerzy STIHL. Z jednej strony pełnili oni funkcję doradców, z drugiej zgłaszali bezpośrednio uwagi klientów dotyczące użytkowania nowych produktów i rozwiązań technicznych. Obecnie istnieje ponad 40.000 Autoryzowanych Punktów Dealerskich STIHL w ponad 160 krajach.
Piłowanie, szlifowanie, cięcie – różnorodność produktów i stały wzrost
Od połowy lat 60-tych asortyment produktów STIHL stale rośnie. Pilarka łańcuchowa nie jest jedynym oferowanym produktem. Powstają liczne ręczne elektronarzędzia: przecinarki, kosy, nożyce do żywopłotu, podkrzesywarki, świdry glebowe, dmuchawy, opryskiwacze. Dziś zarówno z napędem elektrycznym, benzynowym, jak i akumulatorowym.
Obok mocy i wagi urządzenia ważną rolę odgrywał coraz bardziej komfort użytkowania, bezpieczeństwo i ochrona środowiska.
Akcesoria, materiały eksploatacyjne oraz środki ochrony osobistej stanowią uzupełnienie oferty. Wraz z nabyciem zakładu VIKING w roku 1992 STIHL obok sektora leśnego i budowlanego może zaoferować klientom szeroką gamę produktów, w tym ogrodowych.
Trzecie pokolenie przejmuje stery
W roku 1992 dr Nikolas Stihl, syn Hansa Petera Stihl dołączył do przedsiębiorstwa. Od 1993 do 2011 roku pełnił funkcję prezesa zarządu firmy VIKING z siedzibą w Langkampfen w Austrii. W 2012 roku objął stanowisko przewodniczącego rady doradczej i nadzorczej w firmie Andreas Stihl AG & Co. KG. Hans Peter Stihl został honorowym przewodniczącym, Eva Mayr-Stihl natomiast została wiceprzewodniczącą rady doradczej.
Cykl „Historia firmy STIHL”:
Część 1 – Piła musi dotrzeć do drzewa, a nie drzewo do piły | lata 1926 – 1945
Część 2 – „Contra” pokonała powojenny kryzys | lata 1945 – 1970
Część 4 – Nowa struktura i nowy zarząd | lata 1995-2016
Fachowe doradztwo zapewniają Autoryzowani Dealerzy STIHL
Dealer STIHL z pewnością pomoże Ci wybrać najbardziej odpowiedni sprzęt do Twoich potrzeb. Zapraszamy do Autoryzowanych Punktów Dealerskich. Najbliższy sklep znajdziesz tutaj: Wyszukiwarka Dealerów.
Dodaj komentarz